1 mars 2011

Bokrea

En bok till äldsta storebror. När han fick den första delen av sin faster och hennes man försvann han under rumsbordet och vi såg inte till honom mer den kvällen. Han fick komma och blåsa ut ljusen på tårtan, men sedan var han inne i bokens värld igen. Det är så roligt när det blir så! Det är precis som det ska vara när man ska läsa böcker. Nu hade den sjätte delen kommit och det kändes självklart att den skulle åka ner i bokreakorgen ;)
En liten bok till lilla....eller några blev det. Det finns så många fina böcker till henne och det är så roligt för hon tycker det är så kul att titta i böckerna och hittar på egna små berättelser.
Barn är för härliga!!!
Kan inte hjälpa det, men dessa popup böcker är mina favoriter!!

En bok till de som är intersserade av vår historia slank också ner i korgen. Då tänkte jag närmast på ungdomarna i familjen och pappan. Historychannel går varm i vårat hus och just den här kvällen lyckades de ha ett reportage om andra världskriget, så de kunde snabbt slå upp det slaget i boken sedan och läsa vidare ;) Kul!

Åsså en bok till mig.
Den handlar om Mikael Nykvist och hur det har varit att vara adopterad.
Jag har många bekanta och vänner som är adopterade och det kändes intressant att läsa lite mer om det. Alla känner nog olika om huruvida de vill träffa sina biologiska föräldrar eller inte. En av mina bekanta uttryckte att han skulle bli arg om hans bioligiska mamma och pappa sökte upp honom nu. Det är många känslor inblandade, ett ämne som man nog bör vara insatt i innan man uttalar sig i det.
Har kommit halvvägs och längtar att få gå och lägga mig och läsa ikväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar