25 februari 2011

Nostalgi ;)

Mitt gamla dockskåp från när jag var liten dammade vi av idag.....
Nu ska vi se hur våran lilla dotter funderar på att möblera.
Välkommen in i vardagsrummet.... i alla fall på min tid ;)
Tror ni att jag kommer att kunna hålla mig ifrån att vara där och pilla........
Nja, inte jag heller....hi hi.... det är det här som är baksidan med att ha barnasinnet kvar ;)
Lilla får inte leka ifred *ler*

Så här ser det ut i sin helhet.

Nu är det så:
Innan jag träffade min man önskade jag av hela mitt hjärta att jag skulle kunna bli mamma, men det är ju inget självklart och självskrivet, så istället för att ta det för givet var jag inställd på att jag inte skulle kunna bli det. Kalla det självbevarelsedrift eller något sådant, men jag hade en känsla inom mig att jag inte skulle vara för säker på min sak.
Nu är jag så lyckligt lottad att jag fick äran och möjligheten att bli mamma och mitt lilla gryn förgyller mina dagar och får mig att le när jag har en dålig dag. Mitt lilla hjärta och stolthet.
I alla fall så gav jag bort de dockmöbler jag hade kvar sedan jag var liten till en förskola som jag arbetade på och det tog inte länge innan det var kaffeved av alltihopa, så nu står min lilla dotter utan bohag till sitt dockskåp.... så det kan gå. Jag vet att de hade roligt så länge det varade...
Tänkte att vi ska önska oss möbler och saker till dockskåpet när hon fyller år.
Varför vi tagit fram det nu var pågrund av att jag hade en plan att jag skulle renovera upp dockhuset i en modernare tappning, så jag har hämtat gamla utgågna tapeter och mosaiken från vår fönsterbräda hade jag tänkt sätta i badrummet......

Men nu när jag ser hur det ser ut och nostalgin sätter in....såååååå
Hur ska jag göra, hjälp mig!!!
Ha kvar 1970-talet eller föra in 2000-talet....det är frågan
Hoppas jag sätter igång några minnen hos er ;) Kan tänka mig att det stått ett sånt här hos några av er!
Ha en trevlig kväll. Kom just en tjej som ville ha lite fredagsmys =)
Det är det jag säger - hon förgyller min dag!!! LOVELY!

2 kommentarer:

  1. Å så skoj. Jag hade hur kul som helst när jag tapetserade om E´s dockhus. Det jag tyckte var lite pilligt var att hitta tapeter som hade lagom stort mönster för dessa små väggar
    Men nu när jag ser ditt .. det är ju hur ballt som helst med dessa tapeter !
    Svårt val.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat en sida med gamla möbler på nätet som jag är hur sugen som helst på att köpa.....då passar huset som det är.
    Jag har även hittat 2010 modeller av dockmöbler...jag velar kan jag lungt säga.

    Hmmm får fundera vidare. ;)
    Kramis

    SvaraRadera