31 januari 2011

Bacon och ostgratinerad kyckling

Nu har kampen mot lättjan börjat. Hur enkelt är det inte att handla samma saker vecka efter vecka. Trots att man känner att det skulle vara trevligt med lite förändring, så står man där i affären med exact samma inköpslista som förra veckan....
Nu är det slut med det. I helgen gjorde vi den första insatsen till att förändra vår matsedel..... efter ett hett tips från min goa kusin med bloggen http://anevik68.sajto.se.

Här kommer receptet ungefär som vi gjorde det.....jag har en tendes till att ändra på recepten eftersom jag lagar maträtten ;) Så de kryddor jag använt finns inte med i det här receptet..... vet inte ens om jag kommer ihåg vad jag använde ;)



1000 gram kycklingfiléer
140 gram bacon
4 dl smaksatt creme fraiche ( senap, charlottenlök och vin)
2-3 dl grädde
2 tsk senap
3 tomater i klyftor
2 dl västerbottensost ( stod det i receptet, men jag skulle nog ta lite mer)
  • Skär kycklingen i bitar och stek dem
  • Stek baconet
  • Häll detta i en ungsfast form
  • Blanda ihop cremefraichen, grädden, senapen och häll det över kycklingen och baconet.
  • Skär tomaterna i klyftor och sprid ut dem överst i formen
  • Riv osten och strö den över.
  • Servera med ris, gott bröd och en god sallad.
  • Ett glas vin kan nog också slinka ner =)

Receptet finns på http://www.matklubben.se/

Ha det bäst och jag själv ser fram emot nästa helg då min kära man lovat en god middag med ännu ett nytt recept..

Jag är så nyfiken att jag knappt kan vänta....å än är det bara måndag..... En stor kram på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar