14 januari 2011

Upplevelser

Mina planer för det nya året är att uppleva saker med familjen. Island kommer att prioriteras högt, men även små utflykter till badhus, åka skridskor och annat trevligt man kan göra tillsammans.

Jag sa till min lilla dotter för någon dag sedan, när hon bad att vi skulle göra något och mamma hade naturligtvis inte tid just då för jag skulle plugga det sista innan jag skulle gå upp med examensarbetet,
"Snart ska vi börja leva ett normalt liv igen".....
Svaret blev....
"Vad är normalt mamma?"

Ja, min förklaring var just den att vi ska kunna göra saker tillsammans igen och att jag inte ska sitta och plugga varje kväll. Det är det liv hon och resten av familjen har levt med i två och en halv månad nu.....
Men efter den här helgen är det över!!!! YIPPIE

Det är en nyttig lärdom att vara ifrån familjen på det sättet som jag varit. Då lär man sig uppskatta det man har och förhoppningsvis tar hand om de man håller kär bättre efter en sådan här period i livet. =)
Ha en riktigt trevlig helg och ta vara på de stunder som ges att vara med familjen.
Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar