3 oktober 2010

Ny energi finns i skafferiet ;)

Mitt skafferi......
Eller mitt och mitt, det känns iallafall trevligt att ha skafferiet så nära och att det fortfarande är ständig påfyllning.
Här en liten titt in i mitt skafferi.
De små rackarna gömmer sig bra....men nu vet jag var de finns *ler*
Efter att ha varit inne i ladan hela dagen med diverse pyssel, kände jag att det började spritta i bakbenen och solen trängde så vackert in mellan stockarna. När det är sådant höstväder är det synd att inte ta vara på dagen. Det gör man enligt mig bäst i svampskogen *ler*

Efter den första turen till skogen med en halv korg kantareller blev det en liten lunch och sedan iväg igen.
Den här gången ville grannens pojke följa med.
Det är så roligt att se barnens glädje när de upptäcker att de ser svampen och kan hitta den utan att man är där och pekar. Han plockade med hjärtans lust och överraskade mamma och pappa med en ordentlig skörd =)

Stolt kille som visar upp de största kantarellerna. Tyvärr var inte alla denna storleken, då skulle jag vara kvar i skogen än ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar