30 september 2010

Människor med energi!

Jag vill bara dela med mig av en fantastisk eftermiddag och kväll.

I dag träffade jag en kvinna med så mycket naturlig karisma och energi att det svämmade över till både mig och min vän.

Det är en otrolig känsla när man träffar människor som ger av sig själva och inte är rädda för att dela med sig. Jag har varit alldeles uppfylld av att hon blev alldeles uppslukad av mitt ärende och verkligen gjorde det hon kunde för att hjälpa mig.

Mitt ärende var att hitta mig en klänning till min STORA dag!!!!

Jajamensan. När ni läser detta är jag en gift, lycklig kvinna i mina bästa år. =)))))



Jag har provat vara iväg två gånger tidigare, men inte lyckats vidare bra med mitt uppdrag. Med en liten go tjej som efter den tredje klänningen uppgivet tittar upp på mig och säger" Mamma, du är jättefin i den där klänningen"
Ja, så kan det vara och jag förstår nu varför jag inte hittar mig några kläder ;)

I alla fall, idag hade jag bestämt mig att jag skulle hitta den klänning som jag ville ha och kände att jag kunde vara nöjd med. Det är ändå min bröllopsklänning och gifta mig har jag sett fram emot ända sedan jag träffade kärleken i mitt liv.

Jag gick in på Hansens och bad om hjälp, eftersom jag inte är något shoppingmonster och inte brukar lyckas hitta så mycket när jag är och handlar kläder. Idag hade jag turen en möta en kvinna som visste vad hon pratade om och var tydlig i vad hon tyckte ( Helt i min smak). När jag berättade att jag skulle gifta mig och letade efter en klänning att gifta mig i såg jag ett litet ljus tändas i hennes ögon. Det är något speciellt med det ordet "gifta sig".....men det visade sig att det var speciellare än så. Förra året hade hon stått brud och jag kan bara tänka mig att det måste ha fladdrat några minnesbilder för hennes inre. Mer engagerad expedit har jag inte varit med om och hon gav tips och råd om både skor och tillbehör.

Efter att ha varit på alla affärer och hittat det jag behövde till vår dag började jag fundera hur jag skulle kunna tala om för henne hur mycket det betydde att hon verkligen tog sig tid (jag vet att det är deras jobb...). Jag har grubblat hit och dit och får se om jag kommer mig för att gå in dit igen och berätta hur mycket det betydde för mig att hon tog sig tid att hjälpa mig.....jag som alltid är i sista sekunden ;)


När jag betalade min klänning och skulle gå, frågade hon när jag skulle gifta mig och trots att det är en hemlighet och det är bara några få vänner som vet, så talade jag om det för en kvinna jag aldrig tidigare träffat....*ler*

Hon sa med ett leende 101010.....det datumet ska jag komma ihåg. Då ska jag tänka på dig =)

Jag är helt övertygad att jag i all tumult ska skänka henne en tanke av tacksamhet att hon hjälpte mig med det värsta jag vet......handla kläder ;)

Nu har jag min klädsel klar från topp till tå och utifrån och in på bara skinnet......


Jag har något NYTT
Jag har något LÅNAT
Jag har något FÅTT
Men ingenting BLÅTT.........

GO´KVÄLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar