23 september 2010

Mysig helg med vänner i stugan =)

En helg som jag hade sett fram emot blev inte som vi hade tänkt oss från början, men lika trevlig ändå.
Tanken var en kräft skiva med två andra familjer, men sjukdom hindrade en familj att komma. Även om det kändes tomt utan dem, så kändes det tokigt att ställa in allt när vi andra var friska och inställda på att träffas.
När det är mycket planerat i alla familjer med allt vad familjelivet innebär, så är det inte alltid så lätt att få till en helg när tre familjer kan. Man måste ta vara på tillfällena när de finns och ta vara på att vårda vänskapen.
Vänner är livet, vad vore jag utan dem??

Istället för en röd och saftig kräfta fick det bli en grillning i höstmörkret. Vi hade dukat fram med lite ost och kex i väntan på att maten skulle bli klar.
Ost och kex är kanske inte alla barns favorit, men jag kan säga att kexen var det en strykande åtgång på ;)
Men med 9 barn i huset var det inte så konstigt...
Nu förstår jag att ni räknar förbrilt och matematiken är den att i vår familj är det tre barn och den andra familjen bidrog med 6 barn.
De gör något så fantastiskt som att vara stödfamilj till 3 goa barn som fann sig direkt i stugan. Det är för underbart med barn att de har en förmåga att finna sig i den situation de är i och verkade som en del av familjen. Vilket jag vet har att göra med den fantastiska familj de har haft turen att få vara hos ibland.
En eloge till alla människor som öppnar upp sina hem för barn som behöver det. Det är tur det finns människor med stora hjärtan där ute =)

Livet just nu är FULLBOKAT!
Det snurrar på så fort att jag ibland inte hänger med.
Jobba heltid, gräver bredband där hela byn är inblandad.
Det är fantastiskt att lite internet kan locka man ur huse *ler*
Det är bra för byasämjan att träffas över en grop med jord och det ser härligt ut när det hänger tre stora starka karlar över var sin spade. *ler* det lär avhandlas en hel del över dessa gropar...

Hoppas ni får en trevlig helg!!
Själv ska jag ordna med ett projekt som legat nere ett tag. Jag ska ta kort och visa er mitt lilla projekt =)
Kram kram på er goa människor

1 kommentar:

  1. Ja, visst ska man vara rädd om sina vänner! Ni verkar ha haft det kanon och vad bilderna visar så har ni nog haft det kanongott också ;)
    KRAM PÅ ER!!

    SvaraRadera