3 september 2010

Herman

Tänkte bara presentera er för den lilla herren som bott hos oss i 10 dagar......
Nu efter 10 dagars noga omvårdnad ;) har Herman bytt skepnad och kommer inom kort att hamna i våra magar........
Efter några veckor har denna herre blivit ett minne blott, men jag hoppas kunna föra denna goding vidare till 4 stycken omvårdnande vänner =)

Herman är en surdegssockerkaka och smakar riktigt gott (om man får säga så *ler*)
Känner en viss stolthet just nu......
Första gången jag själv har fått till en länk på min blogg...jag som har funderat hur de andra gör.....åsså var det inte så svårt när man väl läser och klickar.
Är det någon som är sugen på en liten Herman, så är han redo att tas hand om när ni vill. =)
I helgen är det årets suring i byn och det ska bli både trevligt och gott.
Efter många år av lyx och pensionärer som ordnat var det dags för mig och en granne att ta över traditionen.
Något som funkat så bra och varit så uppskattat är det bara att upprätthålla.
Det gör jag med glädje!
Det känns extra bra när man ser hur mycket barnen längtar till denna kväll.
Kramisar och ha en riktigt trevlig helg allihopa.

1 kommentar:

  1. Surdegsbröd har jag ju hört men aldrig sockerkaka... lät spännande :)
    Vad kul med suringtraditionen, sånt där ska man absolut hålla igång!
    Hoppas hela familjen mår bra.
    KRAM PÅ ER

    SvaraRadera