1 september 2010

Svampplockning = själavård

Nu kommer det en massa guld i våra skogar och jag var inte sen att ta för mig.
Bara ÄLSKAR att plocka svamp och nu när jag vet hur trattkantareller ser ut, så går familj och vänner säker ;)
Dessa små godingar hittade jag på mitt smultronställe, men i helgen blir det ut att hitta nya ställen.
Bara ÄLSKAR allemansrätten. Visst är det väl fantastiskt!?
Tänk att bara kunna gå ut och plocka för sig vinterns förråd av bär och svamp.
Inte illa alls, tycker jag iallafall.
När jag är i skogen och speciellt när det gäller svamp, glömmer jag tid och rum.
När jag kom hem kommenterade min goa livskamrat att jag såg så nöjd ut. Det var absolut rätt ord.. NÖJD!!
Inte nog med att själen får sig en uppryckning, påfyllning.....inte att förglömma lilla magen.
Bidde det inte en rostad macka med smörstekta trattisar......
Jajomensan, det bidde det....mums
Ha det bäst i skogen, men passa er för dessa älgjägare ;)
Kramis på er


1 kommentar:

  1. Vilken rikedom! Blir man inte rik på pengar så får man bli det på annat. //Kramis från Marre

    SvaraRadera