25 augusti 2010

Projekt - Spåntak

Jag har tidigare berättat om våran lada som stått med ett provisoriskt tak i 4 eller 5 år.....
Provisoriskt.....??
När vi har berättat för grannarna att vi ska spika spåntak har de med undran i blick och röst ärligt frågat "Var har ni tänkt spika det taket??"
Sååååå provisoriskt var det taket *ler*.
Grannarna har inte ens tänkt på att det var en presenning på taket.

Nu är vi iaf på G!!!

Här är första lagret spikat och andra är på gång =)

Nu håller vi på med tredje varvet.....=) =)

Ja, jag tror ni har fattat galoppen nu och jag ska inte tråka ut er med fler varv.....för det komemr att bli en hel del.
Ni kan tänka er hur det kommer att vara ett tag framöver här hos familjen på kläppen.....
Vi kommer att drömma hammare, spik och spån ;)
Men jag längtar tills det blir klart *ler*
Denna lada har verkligen fått sig en uppryckning och det ska bli så härligt att se reslutatet.
Carpe diem alla glada =)

2 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om att det kommer att kännas värt besväret när det är klart men vägen dit förstår jag kan vara lite motig. Ni gör ju det enda rätta och sätter rätt tak på rätt byggnad.
    Jobba inte ihjäl er bara!!
    Vi längtar så efter F och er. Nu måste vi träffas. //Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Haj Maria!!
    längtar efter er också, så här länge får det bara inte gå mellan gångerna vi träffas.
    Kramar i massor *ler*

    SvaraRadera