28 augusti 2010

Min fina broccoli

Här är då den stora (*ler*) skörden av min stolthet i mitt trädgårdsland.'
Ni ser att jag inte har så höga krav, men i år fick jag iaf ut plantora i trädgårdslandet och fick skörda några buketter.

Trots att jag vet att de ska vara mycket större och rejälare kan jag inte hjälpa att jag känner mig nöjd med min insats.
Såg på en annan blogg hur broccoli ska se ut och hur denna trädgårdsmästare lyckats =)
Smakade de små buketterna idag och de smakade ljuvligt.
Vet inte om det är för att jag vet jag de kommer från min trädgård och alla timmar jag varit och skött om min a plantor =) eller om det rent är godare än det man köper.
Det kan inte hjälpas, men det är speciellt med det man lagt ner tid på själv och vårdat ömt.
Kram på er alla och hoppas ni får skörda stora skördar i höst.
Carpe diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar