13 maj 2010

Egen tid!!!

Jag vill bara slå ett slag för egentid!!!
Vi pratade om det för några dagar sedan att man aldrig hörde våra mammor prata om egentid, men jag tror att vi alla behöver det och blir bättre människor om vi får lite tid för oss själva.
Jag som egentligen vill var själv ibland uppskattar egentiden något så oerhört.

Förra helgen var det tokmys med en gammal barndomskompis och en massa skvallrande som man inser att man saknat när man väl tar sig tid att sitta i lugn och ro och göra det.
Klassfest på lördagen, men en ganska dålig uppslutning, men otroligt trevlig kväll. Vi kom fram till att det var 10 år sedan vi var på krogen i Skellefteå......skamligt eller skönt?!?!

I helgen bär det iväg med ryggsäck på ryggen, packat för en trevlig helg med mina kusiner!!
Av en ren slump och stundens ingivelse blev det av och jag tackar min kära kusin för det trevliga förslaget.
Tanken var att vi skulle äta tapas ikväll när vi kommer ner, men med min vanliga otur, så lyckades det inte så bra med det. Har provat flera gånger när jag har varit till Sundsvall, men det har alltid kommit något i vägen. Den här gången var det helt kört - KONKURS!!!
Hur en sådan underbar restaurang kan gå i KK förstår jag inte, men men.

Det var länge sedan jag ägnade så här mycket tid till mig själv och jag känner mig redan som en piggare, gladare och trevligare mamma och sambo!!! Efter den här helgen spritter det nog i benen ;)

Under mina stunder av förlustelse har jag lyckan att ha en sambo som ställer upp och verkligen finns där för mig=)
Om det inte vore för honom vet jag inte vad jag skulle göra!
Han ler och säger ha det så roligt! Fast jag innerst inne vet att han helst vill att jag ska vara hemma...det är kärlek det=)
Det är väl kärlek, när man gör fågot för någon annan och verkligen vill att de ska vara lyckliga!

Älskar min kära sambo och skulle inte klara mig utan honom!

Ha en trevlig helg och ta vara på dagarna!!
Det ska jag göra i helgen - till fullo!!

1 kommentar:

  1. Hej!! Hoppas att allt är bra med er!!
    Tänkte bara säga att du har en Award att hämta på min blogg!!
    KRAM

    SvaraRadera