2 april 2010

Gott och blandat!!


Dessa goa barn kommer hem från en lyckad tur på byn.... Visst är de väl för fina=)
Det är sååååå härligt med påskkärringar!!!! Helst i den här åldern ;)

Ville mysa till det lite på morgonen. Ägg är gott, men visst kan ni hålla med om att det är lite roligare med olika färger på dem =)
Hade karamellfärg hemma, så det fick bli några gula, röda och blå ägg idag till frukost. Pojkarna såg lite skeptiska ut...trodde att jag skulle förgifta dem ;)

Bullbaket igår räddades av yngre storebror. Jag tyckte jag hade planerat så bra med lillas sovning, men hur man än gör så har de en tendens att vakna mitt i alltihopa. När jag precis hade hällt upp degen på bakbordet hör jag tassande steg i trappen.
Det är en otrolig tur att yngre storebror finns och har ett öga för när man behöver lite hjälp. Han tog tag i lilla och följde med henne upp igen. En stund framför tv:n sedan blev det lite kojbygge =) Det är tur hon har sina bröder!

Här inne sitter det två filuringar!!
Det är ett av mina favoritord som jag använde mycket i Sundsvall när jag hade en klass år1. När de hade jobbat klart i det vi höll på med och det var två minuter kvar till rast, sa jag att de kunde sitta och filura en stund ist för att plocka fram något nytt..... det är roligt att se hur barn tolkar ordet, men det är en helt annan historia ;)

Go´barna!!!!

Härligt att se att vi kanske får fint väder i helgen!!
Önskar er alla en trevlig helg och ledighet!!
Ta hand om varandra och njut!!

Carpe diem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar