9 mars 2010

VÅREN ÄR HÄR!!!!


Törs man säga det högt? Våren är äntligen här =).
Jag känner det i hela kroppen och jag har sådan lust att pynta och göra fint.
Det här är absolut den bästa tiden på året!!
Man känner sig förälskad hela tiden!!!!
Som ni ser är förberedelser inför sommaren igång.
Det luktar så gott med det nyplanterade och ser så mysigt ut när det står där och bara väntar på att få gro och komma upp till ytan.
Jag minns när jag själv var liten och mamma och pappa förkultiverade plantor inne.
Det minnet som sitter fast är den förväntan man kände och den spänning det var varje gång man tittade ner i krukan för att se om något hade spuckit fram över jordytan.
Hoppas att man kan ge lilla detta minne också. =)
Återstår att se om hon är intresserad.

Även hallen är redo för våren. Med allt vad det innebär ;).
Hallmattan på plats och nu kan barnen komma in med sina blöta skor utan att det blir en halkrisk innanför dörren;)
Än har ingen ramlat och nu har vi säkrat hallen =).

I våra fönster står nu nyduschade och omsatta blommor.
Kan inte bli så mycket bättre.
Härligt när det är gjort och fint blir det.
Tänk att en blomma kan ha så många rötter?? ;)

De goa barnen som leker med storstövlarna.
Gulliga kusiner som verkligen förgyller livet för varandra!
Stor kusinen retas och lilla bara ler.
Här har vi nästa hockeyspelare, går i storebrors fotspår till mammas förskräckelse ;)
Jag har väl inte så stort intresse för hockeyn,men är det vad hon vill så ska jag ställa upp!
Jag har bestämt mig att inte påverka henne i hennes val, men det kan nog bli svårt. Får försöka hålla det. ;)
Ska iallafall introducera henne i lite annat också ;).

Idag blev det kakor i det fina vädret.
Vi hade så trevligt ute att vi både glömde bort tiden och att vara hungriga.
Hungern kom när vi kom in :).
Lilla in action!
Carpe diem!!
Kram på er alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar