5 mars 2010

Ögonfröjd

Äntligen har jag och min syster hittat en lucka i våra liv att åka till gammelstads kyrkstad utanför Luleå.
Vi har sökt med ljus och lykta efter plåthus på nätet och tillslut kom vi till denna sida som visade den mysigaste lilla butik jag varit i.Det finns en länk på min blogg som visar lite bilder från den lilla butiken "ögonfröjd".
Vilket passande namn på en butik med BARA fina saker.
Jag fick gå tre vändor för att känna att jag hade sett allt och då är jag helt säker på att jag missade massor.
Det blir så otroligt många intryck att man bara inte kan ta in allt.
Det jag kan säga är:

  • Åk dit om ni är intresserad av inredning!
  • Åk dit om ni vill uppleva kyrkstaden = ett världsarv! Bonnstan släng dig i väggen säger jag bara;)
  • Åk dit bara för att unna dig själv en stund av ögongodis!
  • Åk dit om ni har en slant över, för jag garanterar att ni inte åker därifrån tomhänt =)!

Nog om detta....Ni undrar säkert vad jag lyckades komma hem med...

Plåthusen som vi skulle titta på var slut, men när jag såg dessa lyktor infann sig en ögonblicklig förälskelse ;)Så dessa fick följa med hem. De ska i framtiden stå på en gammeldags låda och ni får gärna komma med bra förslag på vad jag ska hitta på i lådans tomrum eftersom jag funderar på att ha den på högkant. Fundera och kom med förslag!! Tack tack på förhand=)

Dessa tre änglar pryder numera hörnet ovanför våran soffa på övervåningen! Efter många om och men fick jag upp allt och när det satt på plats kom min sambo och satt in sig i soffan, kände av stämningen och tittade sig runt i rummet. Efter en stunds funderande kom det tillslut en träffande kommentar. "Visst har vi nog med ljuspunkter nu;)!"

Jag har lärt mig genom alla dessa inrednigsprogram att vi svenskar är dåliga på att använda lampor för att skapa stämning och att man helst ska ha 16 ljuspunkter i ett rum....så jag antar att min kära sambo har rätt... Vi har nog gott och väl 16 st ljuspukter nu;)

Kan det bli för mycket????


Denna bild är från min systerssommarstuga. Som ni ser blev hon också förälskad, men hon har andra storlekar på sina lyktor.






2 kommentarer:

  1. Det låter som en superhärlig dag! Inte utan att man blir lite avis.... Visst är det fint där i kyrkstaden! Å på sommaren har dom aktiviteter för barnen på det gamla bostället. Man kan lätt fördriva en dag. Mysigt!
    Fina inköp du gjort. Ibland behöver man få unna sig nåt. Prylarna kommer att pryda sina platser i ert hem.
    Ha det så gott! /kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan Maria.
    Det var en riktigt trevlig dag. Vi sa att vi måste ju fara dit på sommaren också. Änglarna på plats men ska hämta lådan till lyktorna....
    Ha det bäst kram Isabel

    SvaraRadera