22 mars 2010

Några projekt påbörjade och avklarade=)


Igår blev det grillning i det fina vädret.
Vill inte slösa bort såna dagar med att vara inne.
Jag känner att solen gör susen för humöret och man känner sig lycklig och nöjd efter en dag i solen=)

Vi hade turen att mormor och morfar var ute med oss.

Lilla skulle grilla sin egen korv...
Det blev inte så länge innan morfar fick ta över.
Viljan finns där, men tålamodet är väl sådär på lilla fröken ;)

Pinnbröd och hamburgare.
Det är lyx på landet det!!

Här planterar lilla sina prydnadspumpor och hon går och kollar någon gång då och då för att se hur de växer. =)
Kanske har skapat ett roligt minne för min dotter, som mina föräldrar gjorde för mig.

Hon var väldigt noga med sin plantering och stolt!

Yngre storebror lånar ut sina hockeygrejer....
Lycklig lillasyster som skulle vilja vara med på hockeymatcherna och göra MÅÅÅÅÅÅÅL!!!
Köpte skriller till henne i lördags på klädbytardag i Skelleftehamn. Får bli nästa helgs utflykt.
Kul att se hur det går för henne..Bambi på hal is ;)

Nu har sockerlådorna kommit på plats, men jag är fortfarande inte riktigt nöjd. Ska nog försöka pyssla till det lite mer.

Känns nästan som det här är stilrenare och finare när de är samlade alla lyktorna tillsammans.
Får prova mig fram, så kommer slutresultatet senare.

Den här charmiga klockan fastnade både jag och min sambo för så fort vi såg den.
"Kllllart å betart!"
Den pryder nu öppningen mellan hallen och tvrummet uppe=)

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Vi åkte en tur med skotern till goa vänner som oxå tänt en eld. Gott med grillad korv och pinnbröd.
    Vilka fina sockerlådor! De blir fin fina hos er.
    Ha det gott! //Maria

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en skotertur! Grillad korv och pinnbröd är aldrig helt fel.
    Vad härligt att höra att ni är friska och kanske klarar er från förkylningen.
    Sockerlådorna är fina, men jag vet inte hur allt ska komma till sin rätt....
    Ha det bäst. Kram Isabel

    SvaraRadera
  3. Hej!! Vilka fina bilder! Sockerlådora var ju bara grymma=)
    Vi åker hem över påsk! Fredagafton-söndag (mest troligt)
    Hoppas på go´väder! Kram /Anette

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på lillan och gamla sakerna. Ska leva prinssesliv i påsk ;)) Vi kanske ses i påsk, är för dålig för att åka till Björksele.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan på er båda Anette!!
    Hoppas träffa er båda under helgen! Finväder brukar det ju vara och renskinnen är redo, grillen redo...då var det bara att sätta in duracellbatterier i sambon, så att jag också kan leva prinsessliv och bli uppassad ;)
    Kram på er och ha en trevlig påsk!

    SvaraRadera