18 december 2009

Julbord

Idag blev det ett gott och enkelt julbord med några av de jag älskar mest. Familjen och min bror med familj. Det var min svägerskas fantastiska idé. Hon har sådana ganska ofta min kära granne:).
För några år sedan blev det bestämt i vår familj att vi inte skulle ha ett gigantiskt julbord där det skulle sluta så att den som hade julen hemma hos sig skulle vara tvungen att äta julmat i en månad för att tömma kyl och frys. Kanske ett kärt bekymmer för vissa, men vi såg det som en börda.
Istället har vi bestämt att till julen ska vi träffas för att mera umgås än att bara äta oss genom julen.
I år ska vi vara hemma hos oss. Det blir julgröt efter Kalle Anka och till kaffet blir det istället efterrättsbuffé......den gör det inget att det blir över av;).
Kinesisk julafton för de vuxna och de barn som vill vara med.
Naturligtvis kommer ju Tomten hit!!!! Världens bästa tomte dessutom, min pappa är som gjord att vara tomte. (Hoppas nu inga barn läser det här).
Sedan på kvällskvisten brukar det komma fram en kortlek och vi brukar hamna i ett parti poker där vi syskon kan komma i båda heta och trevliga diskussioner :).
Å, nu känner jag att jag längtar till jul. Det är ju faktiskt nära nu.

Varför kom jag in på det här??
Jo, det var ju för att min svägerska hade kommit på att hon inte skulle få äta något julbord och så gärna ville göra det. Så ett julbord på Drive center i Fällfors, enkelt men naggande gott!!

2 kommentarer:

  1. Tack för idag. Vi ses, om inte förr, så den 28e...
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv. Arraksbollarna var lika goda som de såg ut! Ser fram emot den 28e, alltid lika trevligt i ert sällskap! Kramar om dig!

    SvaraRadera