17 december 2009

Framtiden????

Känner en otrolig frustration över nedläggningshotet på vår skola i Fällfors. Var på ett "krismöte" igår och känner mig otroligt fundersam över den blygsamma uppslutningen.

Förstår inte människorna att det inte är över än?
Kan det vara så att alla tror att det som stod i tidningen är ett faktum och att vi inte kan göra något?
Har människor resignerat och gett upp?
Tror de att de inte behövs i kampen?
Känner de sig nöjda med att det finns folk som engagerar sig och lämnar med varm hand över till dessa?
Sätter de sig hellre i soffhörnet och drar filten över sig och tittar på "arga snickaren" eller "bonde söker fru"?
Finns det kanske de som känner att det spelar ingen roll?
Finns det de som tycker att barn och grundskolenämndens förslag är bra och gärna vill skicka sina barn till Byske från det att de fyller 6 år?

Många frågor som jag inte får svar på och som jag i och med att jag stänger av datorn ska lämna bakom mig och gå vidare.
Det lönar sig inte att älta vad andra tycker och tänker! Det är bara att hitta nya krafter och fortsätta i den riktning vi är på väg i Framtidsgruppen!!!

Hoppas på det bästa för familjen, skolan, bygden och framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar