30 april 2011

Tystnad

Det har varit tyst ett tag på bloggen. Detta beror på att jag känner att jag inte har så mycket att berätta och har tagit vara på stunderna att var ute i det vackra vädret som våren har bjudit på.
Jag försöker fota lite mer och fånga de ögonblick som man vill minnas.
Här får ni några bilder från just ett sånt ögonblick.
Våren när den är som bäst. Lilla plockar blommor i de rabatter som finns.
Jag gjorde precis som hon när jag var liten och jag tror om jag gräver i kortgömmorna att jag ska kunna hitta liknande bilder på mig ;)
"Äpplet faller inte långt från trädet"


Här ser ni en hanblomma på en Zucchiniplanta. Jag vårdar den till farfar som fick den i födelsedagspresent av oss....Jag ville prova något nytt och satte fem fröer och alla kom upp!!!Innan jag hann se hur det hade gått för alla plantor gav jag bort tre.....Nu har jag ingen själv, för de andra två dog. Det var nog inte meningen att jag skulle ha någon själv. Jag hoppas jag får glädjas åt de andras framgång och hoppas att de ger många frukter.
Hanblommorna går tydligen att äta, läste jag just i en tidning och de ska komma först innan honblommorna kommer med sitt lilla fruktämnen vid basen.

Visst är blomman vacker.

Hela plantan i hela sin prakt!!

Broccoli har jag iaf så att det räcker och blir över. Fyra krukor med plant som snart måste sättas om igen. Tänkte att jag skulle vårda dem lite bättre i år så jag kanske får skörda några fina broccolibuketter att mumsa på till hösten =)

Det är något visst med att skörda. I år ska jag plantera i pallkragar och jag hoppas att det ska vara mer lättskött och mindre ogräs att rensa. Vore det inte för ogräset skulle jag Älska trädgårdsarbetet fullt ut.....men men jag tror på att plantera i pallkragar.Hoppas ni har det bra i allt vårstök. Det är något visst med våren. Min favoritårstid är det iallafall.
Kram till er alla och ha en trevlig valborg.
Får se vad vi tar och för, men lite korvgrillning blir det nog allt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar