30 april 2011

Påsk i stugan

När jag var liten var det ett sånt här påskägg jag önskade mig av påskharen...
Det man inte fick själv kan man ju förverkliga för barnen i familjen.
Helgen innan hade vi en helg i Haparanda med goda vänner och då shoppade Isabel lös på godis till påskäggen.

Det finns så otroligt mycket roligt att köpa på Candy world....man får försöka hejda sig =)Ändå blev summan över otroliga 500 kronor. Vi har godis ett tag kan vi ju säga ;)

När barnen och familjen låg och sov hann påskharen hälsa på och lägga ut äggen på lite olika ställen i huset. Vi har haft lite olika procedurer genom åren. När pojkarna var mindre fick de var sin karta för att hitta sina påskägg. I år var påskharen lite lat och la ut dem lite här och var bara.

Lillas påskägg låg i en sock i hallen.
Vi tillbringade hela helgen i stugan och lugnet som innfinner sig i familjen är helt underbar. Jag önskar vi kunde tillbringa mer tid där.Jag tycker om mig själv när jag är där. Mitt annars okontrollerade plockande som aldrig verkar ta slut när vi är hemma ;) upphör i stunden jag kliver in i stugan. Det är som magi och jag önskar att magin aldrig släpper. Längtar tillbaka och vill vakna tilll fåglarnas kvitter igen. Hoppas ni haft en skön påsk.
Kram på er
Isabel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar