5 april 2011

Nu är de klara =)

Ljusstakarna blev klara tillslut.

Med lite pyssel och lite pynt blev det här det slutgiltiga resultatet.

Amor vincit omnia = Kärleken övervinner allt

Ab imo pectore = Av hela mitt hjärta

Och sist men inte minst

Carpe diem = fånga dagen


När jag kom hem och visade min man resultatet låg de i den här formationen och han satte genast upp dem på väggen och sa " det här blir ju jättebra"

Det är väl så att man ska komplettera varandra och det gör vi verkligen.

Jag följer tips i böckerna och han tar sina egna vägar *ler*

Trots att jag håller med honom om att det skulle vara fint att ha dem även såhär, så håller jag fast vid min ursprungsidé....jag tycker dessutom att det syns alltför väl att jag har skrivit snett om man har dem den här vägen ;)

Det är väl det som är charmen med hemmagjort...det bjuder jag på *ler*

Dessa alster tar jag med för att visa hur konstnärlig min syster är.

Hon har en blick och handlag som få.....

Jag får bara vara lycklig av att pyssla...sen att resultatet inte alltid blir som jag har tänkt mig det kan ju inte hjälpas ;)


Ljusstakarna lyser nu upp i mörkret och det blir ett fantasktiskt sken när det reflekteras i kakformarna.

Ha en trevlig kväll och god natt. Nu kallar kudden....snark!

2 kommentarer:

  1. Men så fina dom vart :D kanske man skulle pröva sig på att göra sånna. Väntar på anna örnbergs 3e bok nu, den kommer ut den 15/4 på adlibris. På ica maxi hade dom förresten fått in olika pysselböcker till ok pris :D dom hade fått in massor med saker i betong, jätte fint :D och vid dom betong sakerna fanns d olika böckerna. kram till dig :D

    SvaraRadera
  2. Lisa, jag tycker absolut att du ska pröva göra ljusstakarna. Det var mest väntan med att låta färgen torka.
    Resten var ju bara kul!!!
    Ska absolut ta en sväng och titta på böckerna och även betongen. Ska göra ett försök att gjuta i sommar.
    Kram på dig

    SvaraRadera