6 mars 2011

Helgen i stort

Fredagen tillbringade vi kvällen tillsammans med bästa syster och hennes man.
Det här är ett gammalt kort.
Vi åt fondeu och en helt fantastisk efterrätt som jag ångrar att jag inte tog kort på. Min syster är en mästare på mat och att göra fina uppläggningar. Hon hade smält choklad och snirklat ut den på ett bakplåtspapper och sedan lagt det i frysen.
Det blev en fantastiskt fin dekoration på chokladmoussen som serverades i höga coktailglas...mums ;)
Lördagen spenderades i Finnträsk där de hade ordnat med en helt fantastisk dag.
Sparktävling för både stora och små.
Ett snölekland för barnen.
En tävling i att göra snöskulpturer.
Ett angagemang som föder tillfällen för folk i byarna att träffas, sol och värme, fika, mat och massa trevliga människor. Jag kan bara säga till de som ordnade dagen -
HELT FANTASTISKT!!!!
Byskes bidrag som tog hem vinsten i snöskulpturtävlingen. Första priset var 4 st startkort i en pimpeltävling med chans att vinna 20 000 kronor. Inte illa =)
Finnträsks bidrag som kom på andra plats, med tröjor där det står Finnträsk på som pris.
Goda treor. Fällfors bidrag....
Tväråfors bidrag...
och Ålunds bidrag....
och bonusvinsten gick till barnen från Fällfors som bidrog med en stjärna. En gottapåse till varje barn som gjorde en fantastiskt fin stjärna. Bra jobbat!!

Snölandet för barnen...
Lilla kämpar med att få in bollarna i hålen ;)
Tillslut tar tålamodet slut och hon löser det på sitt eget sätt ;)
*ler* allt för att vinna.....
Jag hade fler bilder på snölandet, men det var så många barn där, så av respekt till dem så lägger jag inte ut de bilderna. Man kan aldrig veta vilka barn eller männsiskor som har skyddad identitet eller liknande. Farligt det här med bilder och internet. Jag har gjort det valet att försöka lägga ut bilder där det är människor som godkänt att de är med på bilderna och bloggen.
Nu är det dags att skära upp en korvring och gå ut och starta grillen. Ännu en härlig dag att gå till mötes.....och helgen är inte slut än ;)
Ha en trevlig dag!!!
Kram Isabel

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en lyckad dag i Finnträsk, vi skulle dit men uteslöt det när Albin blev så rosslig i halsen. Men kul att få se skulpturerna =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul och vad fina!!!

    SvaraRadera