10 november 2010

Helge och Hedvig / flower power

I veckan har jag tagit mig en ordentlig funderare på det här att vara i nuet och vara närvarande. Det händer mycket i våra liv just nu och det känns som livet snurrar på lite för fort ibland.
För mig gäller det heltidsjobb, skriva C-uppsats, två styrelseuppdrag och hockeyskjutning. Allt är självvalt och något jag känner att jag brinner för. Det är ändå svårt att låta bli att stressa upp sig och bara tillåta sig att vara. Till och med låta tvätthögen växa till bristningsgränsen, dammråttorna rulla i racerfart från hörn till hörn.
Min man har startat ett företag, med allt vad det innebär, så ibland kan jag känna att vi missar de bästa stunderna i livet....NUET = fånga dagen.

Idag lyckades jag, trots att slangdraken brummande pockade på min uppmärksamhet och dammråttorna hånlog mig rakt i ansiktet, fånga min lilla tjej i sitt esse.

Håller ni inte med mig om att hon inte påminner om någon från 70-talet ;)
När jag lika höll på att sväva iväg i tanken kunde jag inte låta bli att börja nynna en gammal goding som de i min årgång säkert känner igen......
"Kom och skriv mig det på näsan, kom och skriv mig det på näsan, kom och skriv mig det på näsan.....DEN SOM VÅGAR!!!!"

Med benet i vädret och ett filurigt leende på läpparna var hon snarlik Hedvig =)
Ja, det var min lilla afton. Jag är så glad att barnen finns och kan skaka liv i oss när vi stressar på och glömmer bort det viktigaste vi har.
BARNEN *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar