6 augusti 2010

Lantlig romantik och glädjen att skörda

För att förgylla fredagkvällen passade jag på att plocka in lite jordgubbar från landet för att mysa lite med kärleken ni mitt liv.
Jag känner mig så stolt och nöjd över att jag kan skörda lite från mitt trädgårdsland och njuter av varje dag som mina grödor blir större och närmare den dag jag får stoppa dem i munnen.
Det är en fantastisk känsla att bara stå mitt i trädgårdslandet och se hur det växer.
Trots en liten insats har vi fått mycket jordgubbar, som både ha gett oss och grannarna några goda skålar mys.

Just ikväll ska jag mysa med min kära sambo och vad passar bättre än dessa goda jordingar ;)

Trädgårdslandet är för mig en paus i livet.
Där jag kan vara för mig själv med mina tankar och njuta av frukten av den tid och det jobb jag lägger ner.
Jag släpper verkligen allt när jag hamnar i landet och upptäcker många gånger att jag har varit där i flera timmar. Tiden går när man gör det man älskar =)
Trädgården ger energi och får mig att må bra.
Har en önskan att jag ska kunna lägga ner ännu mera tid där, men min tid kommer....
Just nu är det en massa projekt som hägrar och jag vill ju gärna vara med på ett hörn.

Ha en trevlig helg och hoppas att ni också får njuta av något gott i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar