7 juli 2010

En liten dikt till brudparet

En kväll när känslan var rätt
och orden kom lätt
då hittade jag en enkelt sätt
att på lite pysselgrejer sätta sprätt

En liten dikt det blev
Trots att bilden är lite skev
Men det är för att ni inte ska se vad jag skrev
Dikt och kort skickades i ett litet brev

Dikt är för mig ett sätt att uttrycka vad jag känner och det jag bär inom mig.
Det har blivit en del dikter genom åren och efter påtryckningar från nära och kära har jag allvarligt börjat fundera på att sammanställa alla och ge ut en diktbok.
Det som känns underligt är att mina dikter och även alla man läser är så personliga, så det krävs att man tar ställning innan man genom för ett sådant projekt.

2 kommentarer:

  1. Du är suverän på att skriva! Låt andra få glädjen att läsa (om du vill förstås) Kram Cara

    SvaraRadera
  2. Goa vännen.
    Jag blir alldeles varm. Tack snälla du.
    Vi får se hur det blir med den saken....en dag kanske jag slår till =)
    Kram

    SvaraRadera