3 maj 2010

Nostalgi - bo på landet!

När vi var och handlade en dag kom jag över några stora kritor som jag blev alldeles varm i hjärtat av. Jag minns när jag var liten och man så gärna ville göra som de stora barnen och rita på asfalten.....
Jag fick vänta till jag var stor nog att cykla och det blev inte förrän jag var 8 år...tänk barnen idag som cyklar när de är 3 och 4 =)
För att inte lilla ska minnas detta med att tråna efter vad de stora barnen gör tog vi en cykeltur för att hitta åt oss lite asfalt!! ;) Det är verkligen så hos oss...vi har inte asfalten utanför dörren utan det krävs att man rör på sig.
Det är väl det som är charmen med barn från landet. Skrapade knän med inspränga gruskorn ;).
Vem av oss från landet har inte sådana knän ;)??
Det blev en hit och hon kunde inte sluta rita. Hon ritade intensivt och över hela deras = mormors och morfars infart =)
Jag älskar att se den energi och lust min lilla dotter besitter =)



Stenar som är hennes passion och hon kan samla och plocka hur många som helst!!
Hon tar inte vilka som helst, hon väljer faktiskt =)
Hon hittade en även denna gång.

Fånga dagen!!
Det gjorde vi den aftonen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar