17 januari 2010

Mycket att tänka på....

Jaha, då var det dags att samla ihop sig och komma till insikt att tiden kankse inte räcker till till allting...
Börjar skolan på tisdag och jag som trodde att det var på måndag. Lite irriterande när man kollat schema på nätet, dessutom dubbelkollat med de på campus när utbildningsstarten skulle vara. Allt för att vara förberedd.....
Det är bara att inse fakta, man kan aldrig ha riktigt koll, även om man skulle vilja det

Lilla har haft en inskolningsvecka och det har gått bra. Över förväntan, men med en så gullig inskolningsfröken kan det inte gå annat än bra. Lämnade henne där i fredags och det var utan protester. Åt och sov där för första gången. Till veckan blir det hårdkörning. Hon kommer att vara där 30 timmar. Usch, det känns i mammahjärtat.
Känner att jag har nog ögonen på mig lite extra från förskolan eftersom jag själv jobbar inom barnomsorgen och jag förstår att de förväntar sig att jag ska ha ett klart schema, märkta kläder och bra kläder framför allt. Därför känns det extra surt när man för säkerhetsskull går in på umeå universitets hemsida för att dubbelkolla schemat och upptäcker att det mesta är ändrat. :(
Måste ändra lite i hennes schema också, naturligtvis.
Har ett seminarium redan på onsdag och det kom också som en överraskning, så som sagt bara att sätta igång med studierna.

Just nu känns det lite tungt, men jag har en stor förhoppning att jag inte har glömt hur jag ska lägga upp mina studier för att det ska gå så smidigt som möjligt.
Det är en himla tur att jag har en så duktig, go och förstående sambo som ställer upp när jag behöver honom. Det är i såna här lägen när livet känns tungt som man uppskattar honom som mest.
Min älskade "gubbe".

Förstår inte riktigt nu hur tiden ska räcka till, men som en klok vän sa under julhelgen. Det man ställs inför det klarar man om man inte funderar så mycket på det.
Så jag ska lyda hennes råd och bara ta tjuren vid hornen och sluta tänka så mycket!!!
Allt löser sig. :)

2 kommentarer:

  1. Va kul att det gått bra för lillan med inskolning. Anar att hon är en riktig dagistjej och att hon kommer att trivas med fart, fläkt och alla andra barn. Ont i mammahjärtat kommer det nog att göra till och från resten av livet är jag rädd.
    Ibland räcker inte tiden till och då är det viktigt att ha vänner och släkt som man kan lita på runt omkring sig. Hör av dig om vi kan hjälpa till med nåt nån gång. SKÖT OM DIG! Marre

    SvaraRadera
  2. Tack Marre! Det är skönt att veta att ni finns där. Kramar till er och hoppas allt är bra!

    SvaraRadera