11 januari 2010

19.30 Värdshusträdgåren

Nu är det dags att lägga energi på något annat än att rädda våran skola. På onsdag gör vi våran sista ansträngning sedan är det upp till politikerna att göra sitt!

Satt för första gången på länge och tittade på ett tv-program. Det har inte riktigt funnits tid över till att bara slappa i soffan och det var gudomligt skönt!!!
Det är så härligt att känna mig inspirerad att göra något, har känt mig lite tom ett tag efter allt med skolan. Det har verkligen varit givande och lärorikt framförallt. Inte visste jag att det fanns så många politiker i vår närhet...för mig har de varit väldigt osynliga eller så väljer man vad man vill se ;)


19.30 Värdshusträdgården
Hamnade i soffan när jag lagt lilla och skulle sitta där en stund medan hon somnade och blev fast för detta program. Det handlade om en pub i England som ville göra om sin trädgård och odla ekologiskt.
De hade en önskan om att bli självförsörjande på sallad och kryddor.

Nu låter det här säkert inte så kul, men jag som är intresserad av trädgård och är i planer att rita/designa min egen trädgård fick en massa tips och idéer som jag bara måste komma ihåg till våren och sommaren.
Upphöjda bänkar, marktäckande matta mellan dem och täckbark på mattan. Tegelmurar som är perfekta för att odla frukt och bär emot.

Å nu känner jag att det kliar i fingrarna på mig! Har ju faktiskt fått en trädgårdsdesignkurs av min kära sambo. De skulle ringa......hmmmmm måste nog kolla upp det.
"Ring, ring bara de slog en signal"

En stor händelse i lillas liv i dag - första dagen på sin inskolning på förskolan. Det gick superbra!! Mammas lilla stolthet!!! =)

2 kommentarer:

  1. Det är nu som man har tid att fundera, planera och rita sin trädgård. Sommaren kommer och går så himla fort. Det låter som ett härligt program att få inspiration från. Hoppas att du hinner gå trädgårdskursen. /Marre

    SvaraRadera
  2. Ja Marre, det var ju det där med tid också. Fundera kan man ju alltid. Vad sommaren har att erbjuda i projekt får vi se då. Kul är det att ha idéer iallafall :). Det var verkligen ett mysigt program.

    SvaraRadera