29 december 2009

O´learys

Har precis kommit hem efter en trevlig dag i stan.
Vi hade en massa ärenden som skulle göras och otroligt nog hann vi allihop:). När vi kom in i stan och skulle hitta en parkering fick man nästan panik. När vi svängde ner på gatan mot domusparkeringen var det bilar hela vägen upp:(.
Hoppet tändes ändå när vi närmade oss parkeringen för det strömmade ut bilar. När vi var på väg att svänga in såg vi stora snöhögar på den södra delen av parkeringen. De har kommit så mycket smö att de har varit tvungna att lägga snön på parkeringarna....praktiskt så här i mellandagsruschen.
Blev lite nostalgisk när jag såg all snö. Som det ser ut nu är precis den bild jag har från när man var liten. Det var såhär vintrarna såg ut när man var liten och byggde snögrottor, hoppade ner i diken och gömde sig för plogbilen;). Vad mycket tok man gjort som liten.

Gick in på Kåge blommor och det är som att öppna plånboken direkt. Jag kan inte gå in i en blommaffär utan att handla något. Jag bara älskar blommor. Om jag skulle vara nog modig skulle jag öppna en blomsteraffär. Tänk vilken lycka att vara i detta vackra varje dag:)).
Ville hitta något till de vi ska till på nyår. Hittade ett fat som var fantasktiskt snyggt! 300 kr. Lite för dyrt för att göra en blomuppsättning på. Jag hoppas det finns kvar om jag får något mer infall....






Blev en mindre variant som min sambos kusin och syster hjälpte mig att arrangera på kvällen. Vi hamnade hos min sambos syster efter en god middag och hockeykväll på o´learys. Riktigt trevligt. Det är så skönt att vara med människor som man trivs med och slappnar av med. Många skratt och avlöjanden blev det ;)

Tack ni som var med! Jag håller med Åke. Det där gör vi om!!!

4 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig kväll. Blomman blev superfin, hoppas nu att den står sig. Kram Margit

    SvaraRadera
  2. Blommorna står sig fin, fint, men det är som annbritt sa att bladen är lite ledsna nu! Får fixa det till imorgon.
    Kram på dig och familjen

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det var en supermysig kväll, god mat, hockeyvinst och mycket trevligt sällskap.
    Gott slut på er.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Javisst hade vi det mysigt, Annelie. Hoppas att de vinner trots att vi inte sitter på O´learys och hejar;).
    Gott slut. Ha det så trevligt imorgon.
    Kram

    SvaraRadera