27 december 2009

Jul - baksmälla!?

Nog är det speciellt med julen. Alla skyndar för att hinna med att julpynta, städa, laga mat, köpa julklappar och hinna med att stanna av och vara med familjen.
De senaste dagarna har jag gått som i en dimma. Har inte kunnat ta mig för någonting.
Igår ägnade jag hela dagen åt lilla. Vi ordnade med hennes leksaker, läste böcker, lekte ute i snön.
Inne står allt som det var för tre dagar sedan.
Det ligger fortfarande julpapper bakom soffan, i hörnen och bakom byråerna kan jag också tänka mig.
Tvätthögen bara växer.
Hundhåren samlar sig bakom dörrar och i alla hörn.
Det känns som jag har haft en baksmälla i tre dagar och den verkar inte vilja släppa. Trots att jag inte intagit en endaste droppe alkohol, detta måste den nyaste åkomman - julbaksmälla:).

Snön vräker ner och jag är så glad att jag bor där jag bor. Snön som kommer får vara vit och det är så vackert runt vår gård.

Kvällen avrundades med ett trevligt besök av en barndomsvän till mig och hans familj. Det var det trevligaste avslutet man kunde få på den här helgen. Synd bara att det är så långt mellan gångerna man ses. Tack för att ni kom...längtar redan efter er :)


Två små goa tjejer. Lilla försöker mjuka upp minstingen med en liten muta. Kan det funka med en liten katt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar