24 juli 2011

Blue Lagoon och italiensk restaurang

Naemän man kan ha det sämre ;)
Det här är badtrollen i Blue Lagoon.
Det blåste huggormar när vi gav oss iväg, men det här badet är nästan ett måste när man är på Island. Det gick stora vågor inne i lagunen och lilla var inte så särskilt förtjust i att få det salta mineralrika vattnet i munnen, men vi simmade runt i vattnet en timme och kände oss nöjda över att vattet var så varmt för i luften var det 10-12 grader.
Det är helt ofattbart att man her sig i vattnet trots den kylan, men här simmar och badar man inte för att svalka sig *ler*

Fick pappan och lilla med på bild iallafall. Tonåringen är lite mer svårflörad *ler*
Får vara glad att jag fångade honom på förra bilden =)


Kvällen bjöd på restaurangbesök på en Italiensk restaurang bara huset bredvid där vi bor.

Förrätten: Hummer i vitlöksås, sallad och en citronklyfta


Huvudrätten var en havsfisk som jag inte förstod vad det var, men gott var det och lilla åt upp en halv file *ler* när man tror att hon inte ska vara hungrig och man inte beställer något speciellt till henne. Då när hon ska smaka av oss andra passar hon på att äta som en häst *ler*

Även om jag gärna ätit upp all fisk alldeles själv är jag lycklig att hon gillar fisk.

Kanske blir en smart brud i familjen ;)


Till efterrätt var det som en chokladkaka, som liknar våra kladdkakor,glass och grädde.

Mmmmmmm det var riktigt gott och tänk att den restaurang som ligger alldeles närmast ska vara så bra. Vi som bara tog den för att kunna göra en tidig kväll dagen innan hemresa.

Servicen var också bra. Tänk vilken bra avslutning på en härlig resa!!


Imorgon är planen att mata lite ankor, städa lite och sedan åka buss ut till flygplatsen, så någon mer bildorgie blir det inte från Island.

Nu har jag delat med mig av det jag har att erbjuda.

Tänker att det här är mitt sista inlägg på ett tag.


Ha det bäst!!

Hoppas att jag har lockat någon att fundera på en resa till Island

För det är det värt!!


Middagen jag åt gick på 5559 isländska kronor å då ingick det ett karaff med vin till det ;)

Vilket innebär 300 svenska kronor....men visst låter det lite snoffsigt att säga att middagen gick

på 15560 kronor hihihihi =)

Sov gott och tack för mig =)

2 kommentarer:

  1. Maten såg ju gudomlig ut!!! Du har säkert frestat många att ta en tripp till Island =)

    SvaraRadera
  2. ojoj d va en billig middag d :D och d ser sååå gott ut. Ähh inte ska du sluta blogga, inte behöver man kunna html, sånt har jag då aldrig använt mig av ;P hojta till om du vill ha hjälp! kram

    SvaraRadera