15 maj 2011

Mjukakor

Med min goa mammas hjälp bakade vi 4 liter mjukakor idag.
Jag är ingen bakfantast, men det ekade tomt i frysen och man känner sig aldrig så rik som när man bakat bröd eller malt köttfärsen efter höstens älgjakt. Å kan man inte vara rik på pengar, så varför inte vara det på de sätt man kan *ler*

Här är det vana händer som gör ämnen till mjukakorna


Lilla ville också prova. Trots att vi visade henne hur man ska göra, så gick hon sin egen väg och pickade mjukakorna på sitt egna lilla vis ;)
Vissa gånger i livet får jag som mamma stanna upp och tänka en lite stund innan jag agerar
ler* det kaske inte bara är vissa gånger....ganska många gånger....
Detta var en sådan stund. Efter att ha stått och betraktat min dotter en liten stund, beslutade jag för uppmuntra hennes initiativ och låta henne baka på sitt sätt.
*ler* nu när jag i efterhand har en bild på näthinnan av min dotter som leende pickar sin mjukkaka och stolt talar om när den är klar, känner jag att jag gjorde rätt.

Ibland är vi så noga med att göra rätt!
Rätt, vad är egentligen rätt??
Bara för att det alltid har varit så???
Bara för att alla säger att man ska göra så???
Ja, idag fick både jag och mamma se att världen inte går under för att man pickar sina mjukkakor med fingrarna....*ler*
De smakar precis lika gott!
Ser precis likadana ut som de andra!
Näh, jag tycker vi borde frångå det "normala och riktiga" lite oftare....
Vad kan hända egentligen??


Nu när jag kom hem efter ett styrelsemöte för byaföreningen känns fortfarande doften av mjukkakorna. Då är det allt bra härligt att komma hem!
Ska nu sätta mig och mysa en stund med min man..
Det är hem för mig - i hans famn.

Ta hand om er....
Kan dröja tills nästa inlägg.
Kram tills dess
Isabel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar