12 oktober 2010

Poesi och bukett

Pyntet i ladan fick bli lite poesi och utvalda ordspråk/väggord.
Dikten valde min man.
Det är en dikt jag skrev när vi hade börjat följas och livet bärjade kännas ta en bra vändning.
Min man gav mig en tro på framtiden och hopp om att det fanns äkta kärlek.
Se så det blev tillslut.....6 år senare =)
Tänk att man kan hitta den rätta.......tillslut =)

Hittade detta uttryck som väggord på en sida på nätet.
Grow old
Along with me
The best is yet to be.
Kan det passa så mycket bättre ;)

Åsså favoriten!!

Såhär såg buketten ut och den har jag http://kageblommor.se/ att tacka för.
De trevliga butiksägarna räddade min dag.
Tyvärr har jag inte varit ute i så god tid med blommorna, utan gjorde en tur på stan för att hitta vita rosor torsdagen innan DAGEN D.....
I min enfald trodde jag att det alltid fanns vita rosor....men så var inte fallet.
När jag tillslut lyckades styra röda faran in på kåge blommors parkering hade de stängt och modet höll på att lämna mig.
Jag lyckades få en glimt av en av butiksägarna och tog mod till mig att knacka på den låsta butiken.
Nöden har ingen lag, även om jag kände mig som en bov om natten.....
Tyvärr var det samma svar här som på alla andra ställen jag varit på. INGA vita rosor.
Men, butiksägaren log och tog upp luren.......vips var det ordnat.
Ja, vissa kan trolla med knäna...
Tackar så hjärtligt för ett trevligt bemötande och service!!=)
Har ni tänkt köpa blommor så gör det hos KÅGE BLOMMOR!!

Hade en fundering på att binda buketten själv, men nu är jag glad att en van florist gjorde den.
Nu har ni fått en liten glimt av hur det såg ut i ladan. Hade tänkt lägga ut mer blider, men hinner inte idag.
Det kommer, det kommer.
Kram på er och ni som inte gift er ännu.....det är magiskt =)

2 kommentarer:

  1. Vad fint ni ser ut att ha haft det!
    Vilka jättefina tavlor och vilken underbar dikt du skrivit...
    Jag sitter här hela dagen och väntar på mer, många fler bilder drån dagen...

    SvaraRadera
  2. Ser Jättefint ut!! Är så glad för eran skull :)
    Vilken härlig service från Kåge Blommor sen... det är så man vill att det ska vara!

    Än en gång: GRATTIS!
    KRAM

    SvaraRadera