16 februari 2010

Teflonhjärna!!!

Jag har hört det uttrycket många gånger och tycker att det är lite elakt, men framför allt väldigt fyndigt uttryck!!
Idag kan jag bara säga att jag har gett det uttrycket ett ansikte....

Idag har jag läst en bok med sjukt mycket termer och fackliga ord som man inte ens hittar i en uppslagsbok.
Jodå, jag har haft svenska ordlistan i högsta hugg, men det hjälpte föga.
Det som känns mest skrämmande är att jag läst igenom boken en gång tidigare, haft seminarium på den, gruppsamtal för att bearbeta boken....nu när jag läser den känns allt så främmande och det kan bara vara så att jag har begåvats med en såkallad "teflonhjärna". ;)

Det är bara att gratulera mig själv och ställa in siktet på en omtenta och lite sympatier från min kära sambo när jag till helgen kommer nedslagen hem efter fyra timmars svammel och ordbajseri för att försöka skrapa ihop några poäng i alla fall.....(Sympatidelen ser jag iaf fram emot!! En kväll med sympatier, man kanske ska passa på att önska sig lite renovering om stämningen är rätt.... ;) Kvinnlig list är det väl det kallas *ler*)

Jag vill bara säga grattis till alla er med läshuvud. Nu skulle jag vilja byta med er =)!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att det känns likadant för fler ;)...Eller det kanske mest är sorgligt för oss båda...Men den boken känns verkligen HELT hopplös =(...Jag tycker iaf att det lät som ni kunde massor efter er gemensamma pluggdag =)
    Lycka till iaf på fredag vännen och tack för uppdateringen!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Teflonhjärna var ett nytt uttryck för mig och jag vet inte helt säkert vad det betyder men kan inte hålla med om att du har en. När du sitter på tentan på fredag ska du se att du har greppat innebörderna av orden iallafall. Å skulle du mot förmodan inte komma ihåg så gör det faktiskt ingenting för du är bäst ändå!! //Kram Marre

    SvaraRadera
  3. Linda, visst är den hopplös!!!! Vi får se det som att en omtenta bara gör oss mer belästa och begåvade;)!!! Det gav verkligen guld idag att sitta med de klipsa brudarna=). Kram och lycka till själv!

    Goa Marre!! Du vet hur du ska göra mig glad! Tack, tack för att du finns där som en ljus i mörkret =)!! Kramar om dig!

    SvaraRadera