5 januari 2010

Tears in heaven, Eric Clapton

Idag när jag var på väg hem från jobbet och tryckte fram radiokanalen 106.7 lugna favoriter spelade de en passande sång.
Mina tankar har på senaste tiden vandrat och ofta hamnat hos dessa föräldrar som förlorat sin lilla tjej och småsyskonen som förlorat sin storasyster efter en lång och grym kamp mot canser.
För mig är det ofattbart hur man tar sig igenom en sådan sorg och jag beundrar deras styrka och öppenhet.
Det var som magiskt att det skulle vara precis idag som jag hör denna sång, för när jag kommer hem har mamman skrivit på sin blogg efter en tids frånvaro. Denna frånvaro har fått mig att undra ännu mer hur hon mår och hur det går.
Fina S berör även om det denna gången blev genom Eric Clapton i sången där han beskriver sin otroliga sorg och saknad efter sin son som vid fyra års ålder föll genom ett fönster från 53e våningen.
Fina S finns i mina tankar.

Tears In Heaven
by Eric Clapton and Will Jennings

Would you know my name
If I saw you in heaven?
Would it be the same
If I saw you in heaven?

I must be strong
And carry on,
'Cause I know I don't belong
Here in heaven.

Would you hold my hand
If I saw you in heaven?
Would you help me stand
If I saw you in heaven?

I'll find my way
Through night and day,
'Cause I know I just can't stay
Here in heaven.

Time can bring you down,
Time can bend your knees.
Time can break your heart,
Have you begging please, begging please.

Beyond the door,
There's peace I'm sure,
And I know there'll be no more
Tears in heaven.

Would you know my name
If I saw you in heaven?
Would it be the same
If I saw you in heaven?

I must be strong
And carry on,
'Cause I know I don't belong
Here in heaven.

1 kommentar:

  1. Jag lyssnar ogärna på lunga favoriter nu för tiden av just den anledningen att jag inte vill och orkar höra alla dessa sorgliga texter... Men den där är verkligen fin.
    Kram kram

    SvaraRadera