23 december 2009

Sömngångaren

I natt när jag låg och läste en bok hörde jag ett knorrande och förstod att våran lilla var på väg att vakna till. Jag hoppades att hon skulle somna om, men efter en liten stund hör jag små tassande steg som närmar sig vårat sovrum. Hon knorrar hela vägen från sitt rum in till oss och när hon kommer in genom dörren ser jag varför hon låter så ansträngd.
Hon bär sin lilla stol som farfar gjort åt henne i ett stadigt tag. När hon kommer fram till sängen släpper hon stolen, men det är under protest.

Det är svårt att återge detta i ord och något bildbevis finns det inte. Jag kan bara säga det att det var en syn som jag sent ska glömma. Vi var förundrade ett tag över hur hon kunde komma på att ta med sig stolen istället för sin mysiga hund som hon brukar sova med. Enda förklaringen är att våran dotter helt enkelt gick i sömnen och det kan bli många roliga episoder att minnas när man har med sömngångare att göra.
Så lite rim, julen till ära.

God Jul
Jag önskar er alla en trevlig jul
att ni får mysa och ha kul
glada barn som är snälla och rara
att få känna lugnet och softa bara.

Ta hand om varandra och sköt om er
titta på barnen som bara ler
när de sina julklappar under granen ser
plockar och känner och vill bara ha mer....

Ät gott och umgås med de kära
visst är det härligt att ha de nära
En högtid som förenar stora som små
Vill att ni alla ska bra må!!

En julkram till er som läser bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar