14 december 2009

En eloge till hockeyföräldrarna!!!

Jag sitter med i styrelsen för yngre storebrors hockeylag och när jag blev tillfrågad tänkte jag att det kan ju bli jobbigt, men man blir ju smickrad att man har det förtroendet. Det är ju inte bara mina åsikter som ska fram i styrelsen utan jag ska ju vara ett språkrör för föräldrarna.

Efter senaste mötet har jag funderat mycket på hur jag ska klara mitt uppdrag bäst och lyckas hinna prata med alla föräldrar. Nu har jag kommit till insikt att det kan ju inte bara vara min uppgift att ta in allas åsikter utan man måste vara intresserad själv att vilja veta vad som händer runt ens eget barn och deras fritidsintresse.
Till det här styrelsemötet hann jag med att informera iaf 15 av 17 barns föräldrar och då menar jag att jag pratat med en förälder i varje familj. Det är så underbara föräldrar i denna gruppen och de är så engagerade. De skjutsar utan knussel till träningar och är med på praktiskt taget varje match. Ska det göras något, som i det här fallet så var hälften av föräldrarna inne på att de kunde hjälpa till.
Det är såna föräldrar som gör att en idrottsförening kan fortsätta leva vidare!!!
Jag är stolt att företräda ett sådant lag, med såna barn och såna föräldrar. Blir varm i hjärtat av föräldrar som gör allt de kan för sina barn.

Imorgon är det en stor dag. Min lilla som har blivit som en profil för Fällforsskolan, ska sitta på min arm när vi delar ut inbjudnigar till de som sitter i kommunfullmäktige. De ska få komma till en tillställning i Fällfors i början av januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar